fredag 1. januar 2010

Januarluer 2010

Jeg meldte meg som "Luegeneral" i Hobbybodens Luealong 2010 - to luer hver måned i et år. En liten utfordring, mønsteret må finnes på nettet, og det må være gratis, i tillegg til litt forskjellig vanskelighetsgrad. Jeg fant mange luer, og januarluene er en Drops-modell



Luen har jeg prøvestrikket i Viking Superwash, det gikk med 8 nøster, god og varm nå i januarkulden.

Den andre luen er en engelsk oppskrift, Palindrome Hat




Luen har jeg strikket i "Cinque" fra Lana Grossa, mykt og deilig garn som passet perfekt til strikkefastheten.

Lykke til hvis du prøver deg:))

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for utfordringen i luealongen. Som sakt så er dette mitt første engelske mønster. Å jeg som kun meldte meg på norske mønster. Thi,hi...gleder meg til å se hva du dukker opp med neste måned.

    SvarSlett
  2. Liten hemmelighet et par uker til...;)
    Du har vært kjempeflink:))

    SvarSlett