tirsdag 9. november 2010

VESTFOLDBUNAD

Lenge siden jeg har vært her inne nå - det er ikke fordi jeg ikke har strikket, for det har jeg gjort, men nå er det snart jul, og hvem vet om noen er inne og titter på det jeg lager.

Imidlertid - denne bunaden fikk jeg spørsmål om å strikke for en venninne. Hun skal ha den til et barnebarn som døpes søndag - jeg ble ferdig - jippi :))



Mønsteret er fra Strikkebua i Sandefjord, garnet kjøpte jeg hos frøken Sofie i Sandefjord. Jeg byttet ut Sisu med Babyull, det ble en kombinasjon av Dale Babyull, Lanett og Panda for å få de riktige fargene, men det var ikke noe problem.

Og du verden som jeg har strikket - og nå er jeg glad jeg er ferdig - tide :))

9 kommentarer:

  1. Fantastisk flott, litt av en jobb du har gjort der. :-)
    Hilsen fra en vestfolding; Inghild

    SvarSlett
  2. Hjelpe meg for en fantastisk fin strikkebunad! Du har vært kjempeflink! Virkelig flott arbeid!!

    SvarSlett
  3. Utrolig fin bunad! så flink du har vert :)

    SvarSlett
  4. Utrolig flott! Vet du om det finnes mønster til telemarksbunad også?

    SvarSlett
  5. Utrolig fin! Strikker du på bestilling utenom vennekrets/familie?

    SvarSlett
  6. Jeg vet ikke om det finnes oppskrift på Telemarksbunad - men det er jo mange festdrakter å få mønster til - prøv på Husfliden.
    - Og om jeg strikker på bestilling - ikke akkurat nå - har for mange smårollilnger i familien som trenger strikketing, tiden strekker faktisk ikke til. Akkurat nå i alle fall.

    SvarSlett
  7. Linken din til Sofie virker ikke.. Hvor får jeg tak i mønsteret ellers? Har de det på Husfliden? Holmestrand holder jeg til. Jeg er tante til 2 små tuller, og ingen av mammaene strikker.

    SvarSlett
  8. Linken din til Sofie virker ikke.. Hvor får jeg tak i mønsteret ellers? Har de det på Husfliden? Holmestrand holder jeg til. Jeg er tante til 2 små tuller, og ingen av mammaene strikker.

    SvarSlett