tirsdag 4. januar 2011

VM på ski 2011 i Oslo



Mye rart man gjør her i livet... På God Morgen Norge i morges var det et innlegg om å få strikket mansjetter til vinnerbukettene til VM på ski i Oslo i februar. Jeg gikk til anskaffelse av garn, og har laget denne foran TV'en i kveld. Jeg er ikke helt sikker på at det er det prosjektet jeg er mest stolt av, men jeg kan jo si at jeg også har bidratt i VM 2011.

For øvrig - jeg brukte PT3 - det er det samme som Rauma Vamsegarn (PT og Rauma er vel egentlig samme greia)- og hadde pinne nr 6 i skuffen min - ellers hadde jo det blitt en ekstra utgift til dette underlige prosjektet.

Den går i posten i morgen...:))



Og i dag ble akkurat mine blomstermansjetter nevnt i "God Morgen Norge" - jeg ble forbauset og ganske kry da jeg fikk en telefon og hørte at mitt prosjekt var blitt "rikskjendis".

Nå venter jeg bare på å se den i hånden på Tarjei Bø, Marit Bjørgen eller Petter Northug. ;))

3 kommentarer:

  1. He,he...kanskje ikke det man er mest stolt over å lage nei,men du og du så gøy å bidra.
    Jeg skal kjøpe garn i morgen:-)

    SvarSlett
  2. Helt enig, Maria :)) Jeg kjøpte to nøster, så det blir nok en til fra meg;)
    Lykke til med strikkingen, gleder meg til å se resultatet ditt.
    Jeg syr inn merket mitt i mansjetten - kanskje en tanke for deg også hvis du har sånne?

    SvarSlett
  3. Måtte inn å se på bildet av din igjen. Akkurat ferdig med en prøve i lilla fritidsgarn,men syns den ble så kort der man skal holde i. Syns det på bilde på tv2 virket så mye lengre,men det er vel en rimelig kort stilket bukett,for min og din ser lik ut.

    Det var tomt for garn på Husfliden,men håper de får inn over helga. Hadde tenkt å sy inn merkelapp på mn ja. Hadde faktisk tenkt å ha den på utsiden av mansjetten jeg
    Laget med omtanke står det på mine merker.

    Prøver å se for meg gjennbruks alternativer,men det var en merkelig sak. Kunne funket som lue,hvor du knyter sammen i toppen,men den blir for kort.(ialle fall til voksen) Skal prøve å tove min,å se om det kan funke som en liten isskrapevott. Men først skal jeg kjøpe meg en liten blomsterbukett til helga. Må jo få brukt mansjetten min også.

    SvarSlett