søndag 16. august 2009

KLUTER I VAFFELSTRIKK

Dette er et fint sommerstrikketøy, også en fin liten venninnegave. Jeg fant en oppskrift på kluter i vaffelstrikk.


Når du får teknikken i fingrene, er det ganske lett, men ikke så enkelt å rette på om du skulle gjøre feil, best å holde "tunga rett i munnen" .

Jeg har lagt opp 54 masker på pinne 3,5, og brukt Coats Lyric 8/4 bomullsgarn. Det går med ca. 1 nøste til hver klut, den blir jo på en måte dobbel, og veldig god å bruke på kjøkkenet. Prøv deg frem.

LYKKE TIL:) Siden linken over til oppskriften tydeligvis ikke virker lenger - prøv denne - håper den virker... Lykke til :)

4 kommentarer:

  1. Hei.

    Linken på disse klutene er ikke i bruk lenger -så jeg drister meg til å spørre om du har oppskriften i papirformat også?

    Hilsen
    Siv

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. Har lagt ut ny link på bloggen -den skal virke.

      Slett
  2. Da skal jeg ta en titt i mine "gjemmer" - finner jeg den skal du selvfølgelig få den. Har vært litt ute av blogging og oppfølging i det siste.....

    SvarSlett