tirsdag 1. september 2009

SEPTEMBERLUENE

Nå er septemberluene i Hobbybodens luealong 2009 "Keep your hat on" lagt ut.

Jeg har strikket "Road trippin' hat" i Bris fra Gjestal på pinne 5,5. Mønsteret var lett å følge - selv om det ser komplisert ut. Jeg brukte litt over ett nøste - kan tenke meg 55 gram.

Hvis du strikker tre mønsterrapporter som det står i oppskriften, blir luen ve-e-e-e-ldig kort, dekker så vidt topplokket. Jeg strikket fem rapporter, da ble luen fin til prøvehodet mitt.

Mønsteret kan lastes ned gratis her






Den andre luen "Tripp Trapp Lue" har jeg strikket i Freestyle fra Dalegarn på pinne 5. Det gikk med omtrent 1 1/2 nøste. Den er veldig enkel å strikke, og med tykke pinner og tykt garn går det raskt unna:) . Sett et merke på omgangens begynnelse, så er det enkelt å finne hvor mønsteret starter.

Mønsteret finner du her . Det er et gratismønster fra Garnlunden.

Jeg strikket den største størrelsen, den passer fint til et voksent mannehode. Men fargen falt ikke helt i smak - den skulle visst heller vært blå, passende til sommerens båtliv. I sommer har det nesten vært nødvendig med lue - i alle fall for oss her på østlander:(




LYKKE TIL:)

1 kommentar:

  1. Begge luene er flotte! Kanskje eg må strikke flettelua også;)

    SvarSlett